Olen 19-vuotias opiskelija Keravalta. Valmistuin keväällä 2009 pukuompelijaksi Keski-Uudenmaan ammattiopistosta Järvenpäästä. Hain kevään yhteishaussa mm. Lahden muotoiluinstituuttiin muoti-/vaatesuunnittelija linjalle, (joka oli ykköstoive) mutta onni ei kuitenkaan suosinut enkä päässyt minnekkään mihin hain. Harmittihan se vähän mutta päätin hakea ensi keväänä uudestaan.

Tuossa kesän aikana tuli mietittyä että jäänkö nyt tähän hetkeen seisomaan tyhjin käsin. Töitä etsin ja olin työttömänä työnhakijana työkkärissä, kunnen eräänä kauniina heinäkuun päivänä saapui pelastukseni. Postiluukusta tipahti kirjekuori jossa oli Kanneljärven opiston tunnus ja se oli osoitettu minulle. No siinä ensimmäinen ajats oli kyllä että "Mikäs helvetti se tääkin on?" kuitenkin päätin tarkistaa mitä se sisältää.

Siellä esiteltiin mm. vuoden kestävä taidelinja Kanneljärven opistossa ja olin innoissani. Ajattelin sen olevan mahdollisuus päästä ammattikorkeaan. Se varmasti otettaisiin huomioon ensi kevään haussa ja lisäksi rakastan todella piirtämistä. Mietin asiaa koko loppukuun ja huomasin siinä ohessa täyttäneeni sen taidelinjan hakemuksen ja sen että olin jo näytetyötä piirtämässä.

Piirustukseni ja hakemus oli jo kirjekuoressa, johon oli kirjoitettu kulmaan lähettäjä ja Kanneljärven opiston osoite. Silloin vielä mietin asiaa.. Pitäisikö vai ei. Kerroin asiasta sitten äidille ja hänen kannustuspuheensa jälkeen se oli jo postissa matkalla Lohjalle.. Haku ajan päätyttyä kului viikonloppu ja muutama päivä, kun sain tiedon hyväksymisestä Kanneljärven opistoon. Olin innoissani, sillä unelmat enteili toteutumista.

Tässä sitä nyt ollaan.. Kohta on ensimmäinen viikonloppuloma ohi Keravalla ja huomenna takaisin Lohjalle Kanneljärven opiston asuntolaan. Siellä on todella mukavaa ja siellä on myös mukavia ja hauskoja ihmisiä. Tästä tulee varmasti ihana ja hauska lukuvuosi Kanneljärven opiston taidelinjalla.. ;)

-maron